Hjemme trening

Hei dere :)

Har blitt lite trening p treningsstudio de siste ukene pga syke barn og mann som jobber turnus. Men det stopper ikke trenings motivasjonen av den grunn. Man m bare finne andre mter og trene p og se muligheter og ikke begrensninger. Har trent mye hjemme oppigjennom rene og det finnes mange mter og gjre det p. I det siste har jeg begynt og bruke Resistance band som er et strikk som kan brukes bde til styrke av overkropp og rumpe/lr.

Veldig fornyd med strikket og syns det er veldig gy og variere treningen. Bak p pakken er det bruksanvisning over velser man kan ta med strikket og ulike nettsider viser ogs velsene. Youtube er et genialt verkty nr det gjelder trening. Der kan man lre forskjellige teknikker slik at man gjr velsene riktig. Jeg bruker Youtube mye nr jeg skal trene hjemme. Da jeg begynte med hjemmetrening aktivt igjen for 1 r siden var det Jillian Michaels 30 day shred som var tingen. Der fokuseres det p intervall trening, styrke og Abs ;). Det er veldig effektiv trening og man kan velge mellom Niv 1 og 2 :) Veldig viktig og finne sin trenings metode som passer for deg og din hverdag. Alle monner drar! Jeg syns Niv 1 er tungt nok s har ikke prvd niv 2 enn men skal frst fullfre frste niv ;)

Jeg fokuserer mye p mage/rygg. Syns det er viktig og ha en sterk og smertefri rygg. Fr lett vondt i ryggen hvis jeg ikke trener den regelmessig.Planken er ogs noe jeg tar ofte. For frste gang har jeg klart jeg og holde ut i 2 minutter :D Frste gang jeg prvde var for 1 r siden. Da var jeg oppe i 45 sekunder og hadde mest lyst til og gi opp men jeg tenkte at det m jo bare bli lettere. Men jeg tror alt ligger oppi hode for nr man tror at man ikke klarer mer har man gjerne mer og gi og bare man fokuserer p at dette skal man klare. S gjr man det etterhvert! Det funket for meg! :D

Det er s gy nr man ser at man lykkes i det man gjr og at ingenting er forgjeves. Noe det sjeldent er. What dosnt kill you,makes you stronger ;) Ellers gr det mye i Sit-ups,kneby,utfall og Glute Bridge. Glute Bridge er en velse hvor du ligger p rygg og lfter rumpa s hyt opp du klarer og ned igjen. Kan variere litt ved at man holder seg der oppe noen sekunder fr man gr ned igjen. Veldig fine velser som er lett og gjre hjemme og som er gy :D

Mat m man ha ;)

Laget dette p Onsdag etter trening og det smakte s godt :D Blandet yoghurt Naturell sammen med Zeroh og blandet inn havregryn og blbr. Men prvde med mager kesam og det var enda bedre og det mettet mye mer og man var mett lengre. Verdt og prve!

Dette smakte helt nydelig og s sunt :D Har ikke spist noe godter eller drukket brus denne uka! Er kjempe fornyd med det! Det er noe jeg hele tiden m jobbe med og holde stsuget under kontroll og da smaker det veldig godt med frukt eller noe annet godt som allikevell er sunt ;) Sunt trenger ikke alltid vre kjedelig og traust ;) Enkle er oftes det beste :D

P Onsdag var frste dag med trening p studio denne uka og det var helt fantastisk med en heftig Rygg og biceps/Triceps kt:) Blir ikke det samme og trene hjemme som og trene p studio. Der fler man virkelig at man har ftt kjrt seg etter en lang kt p tredemlla og deretter styketrening :) Nr jeg trener overkropp,pleier jeg og ta bde rygg,bryst,biceps og triceps. Det funker veldig bra og gir resultater. Jeg har alltid tatt 15 rep *3 set og det gjr jeg fremdeles. Den eneste forskjellen er at jeg ker vekten. Men jeg m bli flinkere og notere ned hvor mye kg jeg tar i feks face pull. Men det tenker jeg kommer etterhvert :)

I dag fikk jeg heldigvis en liten kt p studioet og det var heerlig og starte helga med en ben kt :)









I dag klarte jeg for frste gang 150kg i benpress og det fltes s godt :D Det motiverer meg enda mer til og trene hardere og klare mer! Den andre typen benpress tar jeg 100 kg s er meget fornyd :) Veldig gy og se framgang og progresjon! Slik s dagens trenings program snn ngenlunde ut:

- Legcurl

- Benpress

- Kneby

- utfall

- Abductor maskin ( Trener utsiden av lrene)

- Adductor- Maskin for innside lr

Dette treningsprogrammet har jeg hver gang og trener ben/rompe 2-3 ganger i uka. Syns er det artigste og har alltid drmt om og ha godt trent rumpe og lr ;) Viktig og gjre noe man syns er gy!

Var p studioet i 1 time og flte etterp at dette var en knall bra kt :D

Ha en fantastisk flott helg alle fine lesere! Setter s utrolig pris p at dere leser bloggen min og kommenterer innleggene mine <3 Dere er unike! :)





5 kommentarer

Benedicte :)

06.02.2015 kl.23:15

Her var det mange gode tips til kosthold og trening hjemme! Passer midt i blinken for meg som kvier meg litt for g p treningssenter. Herlig! :)

Ta veldig gjerne en titt innom min blogg se p de siste blogginlegget mitt, et viktig tema som jeg nsker synspunkter p :) Ha en fortsatt fin kveld! :)

Julie Haugen

06.02.2015 kl.23:24

Benedicte: Tusen takk <3 Det skal jeg gjre vettu ;) Ha en fin kveld du ogs og Riktig god helg :)

Iselin Rene

07.02.2015 kl.10:38

S flink du er :)

Julie Haugen

16.02.2015 kl.11:36

Tusen takk Iselin Renee:) Ha en flott dag!-----@

Kristin Antiveros

03.03.2015 kl.22:37

Du er knallflik vennen! :) Deilig med fremgang, og viktig gi seg selv en klapp p skuldern nr man klarer ke p vektene! :)

Skriv en ny kommentar

Julie Haugen

Julie Haugen

27, Stokke

Julie 27 r Bosatt i Vestfold med samboer og tvillinggutter p 2 r. Blogger om Trening og Kosthold =) Hper du liker bloggen min og nsker og flge reisen min til et sunnere og lettere liv! =) Flg meg gjerne p Instagram: Juliehaugen87❤️

Kategorier

Arkiv

hits