God Helg <3

God Fredag dere :)

Da var Fredag endelig her og jeg har tatt HELG! :D Har vrt en slitsom uke med mye sykdom i heimen og lite svn p natta. S jeg har for det meste gtt som en zombi hele uka og ventet p at helga skal komme. Har ikke de store planene for helgen,bortsett fra at jeg skal trene bde Lrdag og Sndag! :D Det blir digg for jeg har ikke vrt p studioet denne uka. Kun trent hjemme og det fungerer greit det ogs men fler det er noe som mangler likevell nr jeg ikke fr trent cardio eller styrke med vekter p en hel uke s i morgen skal jeg trene overkroppen :) Har blitt kun mage/Rygg trening denne uka,s det blir bra!

Kroppen forandrer seg hele tiden og bare p en mned har magen trukket ser mer utover i bredden enn at den str rett ut. For jeg merker med engang jeg ikke trener, at magen er det frste som forandrer seg til det verre. Men jeg er ganske fornyd med framgangen, men har lang vei igjen til jeg kan ha p meg bikini og vre stolt av det jeg har oppndd. Men det kommer seg! :D M bare vre super fokusert og bevisst p kostholdet og treningen, s skal dette g bra! :D

Har spist enorme mengder med frukt denne uka for det er s innmari godt og tar bort stsuget hvis man plutselig fr det p kvelden,(noe jeg ofte fr).Men har ikke spist noe stsaker denne uka s det er jeg fornyd med :) Er veldig bevisst p hva jeg spiser og gjr alt jeg kan for og holde stsuget under kontroll ;)



Planlegger neste ukes treningskter og da smaker det veldig godt med fruktfat til kvelds <3



nsker dere alle en nydelig helg og kos dere masse med helgekosen <3

Uka som har gtt

Hei dere og god Sndag :)

Hatt en kjempe fin trenings uke og masse god og sunn mat. Trent litt lite p studio men hatt en del hjemmetrenings kter som har vrt veldig bra :)



Prvde for frste gang kneby med vektstang(Uten vekter). Det gikk veldig bra men var nok med kun vekta fra vektstanga ;) velse gjr mester sies det og det er jeg helt sikker p! :D Var veldig gy og prve noe nytt s dette blir den nye velsen p treningsprogrammet! :D

Litt cardio m til og det ble en 40 minutters cardio kt p mlla. Jeg gikk i 20 min i hurtig tempo,jogget i 10 min og resten Gerija intervall. Da spurter jeg i 20 sekunder og hopper av og har 20 sekunders pause. Slik holdt jeg p i 10 minutter og da var jeg rimelig pumpa :p. Har aldri vrt kjempe glad i og jogge p tredemlle men etter at jeg ble noen kilo lettere,ble ogs jogginga mye lettere. N syns jeg faktisk det er kjempe gy og spesielt nr man fr en skikkelig power kt og fler man virkelig har ftt kjrt seg!

Fornyd frken etter trening :D

Hjemmetrening er s gy nr man har verkty som gjr at det blir lettere og finne motivasjon til og trene hjemme. Denne videoen fra Youtube viser 8 forskjellige mter og ta planken p. Det er kjempe tungt men s moro og lre nye metoder :) S ogs p en video der en jente viser velser man kan gjre for og trene ben. Og det var veldig effektivt og kjente virkelig etterp hvor sliten jeg var. S man trenger absolutt ikke og stresse til treningsstudioet nr man like gjerne kan trene og gjre velser i sin egen stue :) Jeg har veldig liten stue s det er noen begrensninger nr det kommer til cardio men vurderer sterkt og kjpe meg en tredemlle jeg kan ta fram nr jeg skal trene og klappe sammen og legge under sengen :D Det hadde vrt genialt og veldig bra for oss som har liten plass ;)

Spist som sagt mye god og sunn mat. Dette er noe av det jeg har spist denne uka

Mat m man ha! :) Elsker avocado og spiser egg nesten hver dag. Syns det er s godt og man kan lage mange gode og sunne retter med Egg.

Havrebrd med sukkerfri blbrsyltety og Ridder ost med Avocado <3

Kylling wok ble det ogs denne uka :)

Dette er noe av det beste jeg kan f servert nr det kommer til frukt! Oppskjrt eple med kanel p. NAM ;)


Gresk yoghurt naturell med sukkerfri saft og havregryn smaker kjempe godt og det metter godt. Veldig bra som frokost og mellommltid.

Hvis man skal se progresjon p trening eller g ned i vekt, m man tenke over hva man spiser og velge sunne alternativer. Det er s lett og spise sunt nr det finnes s mye godt! :D

Ha en fantastisk flott uke folkens og s skrives vi snart <3 Keep ut the good work <3

Hjemme trening

Hei dere :)

Har blitt lite trening p treningsstudio de siste ukene pga syke barn og mann som jobber turnus. Men det stopper ikke trenings motivasjonen av den grunn. Man m bare finne andre mter og trene p og se muligheter og ikke begrensninger. Har trent mye hjemme oppigjennom rene og det finnes mange mter og gjre det p. I det siste har jeg begynt og bruke Resistance band som er et strikk som kan brukes bde til styrke av overkropp og rumpe/lr.

Veldig fornyd med strikket og syns det er veldig gy og variere treningen. Bak p pakken er det bruksanvisning over velser man kan ta med strikket og ulike nettsider viser ogs velsene. Youtube er et genialt verkty nr det gjelder trening. Der kan man lre forskjellige teknikker slik at man gjr velsene riktig. Jeg bruker Youtube mye nr jeg skal trene hjemme. Da jeg begynte med hjemmetrening aktivt igjen for 1 r siden var det Jillian Michaels 30 day shred som var tingen. Der fokuseres det p intervall trening, styrke og Abs ;). Det er veldig effektiv trening og man kan velge mellom Niv 1 og 2 :) Veldig viktig og finne sin trenings metode som passer for deg og din hverdag. Alle monner drar! Jeg syns Niv 1 er tungt nok s har ikke prvd niv 2 enn men skal frst fullfre frste niv ;)

Jeg fokuserer mye p mage/rygg. Syns det er viktig og ha en sterk og smertefri rygg. Fr lett vondt i ryggen hvis jeg ikke trener den regelmessig.Planken er ogs noe jeg tar ofte. For frste gang har jeg klart jeg og holde ut i 2 minutter :D Frste gang jeg prvde var for 1 r siden. Da var jeg oppe i 45 sekunder og hadde mest lyst til og gi opp men jeg tenkte at det m jo bare bli lettere. Men jeg tror alt ligger oppi hode for nr man tror at man ikke klarer mer har man gjerne mer og gi og bare man fokuserer p at dette skal man klare. S gjr man det etterhvert! Det funket for meg! :D

Det er s gy nr man ser at man lykkes i det man gjr og at ingenting er forgjeves. Noe det sjeldent er. What dosnt kill you,makes you stronger ;) Ellers gr det mye i Sit-ups,kneby,utfall og Glute Bridge. Glute Bridge er en velse hvor du ligger p rygg og lfter rumpa s hyt opp du klarer og ned igjen. Kan variere litt ved at man holder seg der oppe noen sekunder fr man gr ned igjen. Veldig fine velser som er lett og gjre hjemme og som er gy :D

Mat m man ha ;)

Laget dette p Onsdag etter trening og det smakte s godt :D Blandet yoghurt Naturell sammen med Zeroh og blandet inn havregryn og blbr. Men prvde med mager kesam og det var enda bedre og det mettet mye mer og man var mett lengre. Verdt og prve!

Dette smakte helt nydelig og s sunt :D Har ikke spist noe godter eller drukket brus denne uka! Er kjempe fornyd med det! Det er noe jeg hele tiden m jobbe med og holde stsuget under kontroll og da smaker det veldig godt med frukt eller noe annet godt som allikevell er sunt ;) Sunt trenger ikke alltid vre kjedelig og traust ;) Enkle er oftes det beste :D

P Onsdag var frste dag med trening p studio denne uka og det var helt fantastisk med en heftig Rygg og biceps/Triceps kt:) Blir ikke det samme og trene hjemme som og trene p studio. Der fler man virkelig at man har ftt kjrt seg etter en lang kt p tredemlla og deretter styketrening :) Nr jeg trener overkropp,pleier jeg og ta bde rygg,bryst,biceps og triceps. Det funker veldig bra og gir resultater. Jeg har alltid tatt 15 rep *3 set og det gjr jeg fremdeles. Den eneste forskjellen er at jeg ker vekten. Men jeg m bli flinkere og notere ned hvor mye kg jeg tar i feks face pull. Men det tenker jeg kommer etterhvert :)

I dag fikk jeg heldigvis en liten kt p studioet og det var heerlig og starte helga med en ben kt :)









I dag klarte jeg for frste gang 150kg i benpress og det fltes s godt :D Det motiverer meg enda mer til og trene hardere og klare mer! Den andre typen benpress tar jeg 100 kg s er meget fornyd :) Veldig gy og se framgang og progresjon! Slik s dagens trenings program snn ngenlunde ut:

- Legcurl

- Benpress

- Kneby

- utfall

- Abductor maskin ( Trener utsiden av lrene)

- Adductor- Maskin for innside lr

Dette treningsprogrammet har jeg hver gang og trener ben/rompe 2-3 ganger i uka. Syns er det artigste og har alltid drmt om og ha godt trent rumpe og lr ;) Viktig og gjre noe man syns er gy!

Var p studioet i 1 time og flte etterp at dette var en knall bra kt :D

Ha en fantastisk flott helg alle fine lesere! Setter s utrolig pris p at dere leser bloggen min og kommenterer innleggene mine <3 Dere er unike! :)





Julie Haugen

Julie Haugen

27, Stokke

Julie 27 r Bosatt i Vestfold med samboer og tvillinggutter p 2 r. Blogger om Trening og Kosthold =) Hper du liker bloggen min og nsker og flge reisen min til et sunnere og lettere liv! =) Flg meg gjerne p Instagram: Juliehaugen87❤️

Kategorier

Arkiv

hits